fredag 9. november 2018

Ecofan 806 test

Men velg loddetinn med høyt innhold av tinn. Avisoleringstang (man kan benytte en vanlig saks, men det kan være vanskelig å klippe rett). Gikk jævlig fint når jeg brukte flytende loddetinn , husker ikke hva det heter, men det var . Jeg brukte en 40W loddebolt og fersk loddetinn til jobben. Ja, du må bruke mye varme .

Loddeprosessen skal gå ganske fort, tell rolig til tre og fjern loddetinn og loddebolt på likt. Penslet den strippa delen med flux først og fylte inn med loddetinn etter. Legg i fryser hele tiden kan det være hjertet. I midten av hylsen ligger en dobbelt ring med loddetinn og fluks. Bruk av skjøtehylser: 1. Avisoler ledninger og sett inn med overlapping fra hver ende.


Du trenger først og fremst en loddebolt, så trenger du loddetinn. Så hva anbefales av loddetinn som er bra?

Når det gjelder loddetinn , så har tinn med litt sølv og lite flux vært det. Til lodding benyttes et loddemetall ( loddetinn i dagligtale) med lavere. Hvis man utelater flux blir det vanskelig for loddetinnet å hefte seg, . Er det risikabelt å sette igang og lodde på nytt med tanke på . Holder det ikke med en god gassbluss, loddefett og loddetinn da?


Den tynne loddetinnet du får på biltema funker finfint. Kobberrør og loddedeler. Her finner du alt du trenger av rør og rørdeler. Vi har plastbelagte kobberrør, loddedeler, muffer, kapper, overgangsnippel m. Loddebolt får du for en billig penge på claes olson -biltema.


Hehe, vel, hvor får man kjøpt loddebolt og loddetinn ? Skaff deg loddetinn med bly, og ikke kjøp den kjipe vanskelig. Etter jeg kjøpte en loddestasjon med regulerbar varme ( biltema det også da :P ) . Prøvd en gang ellers helt nytt og ubrukt. Kom nye hull med et års mellomrom hos meg.


Dette var også i toppen av radiatoren, ca i nivå med toppen . Biltema Nordic Services AB.

Påfør flussfylt loddetinn på overflaten, og smelt det ved hjelp av . Anbefalt loddetemperatur 360–3°C. På biltema finner du loddepenner, loddesett og loddetilbehør. Midtveis måtte jeg bytte loddetinn fordi jeg . Blyfritt loddetinn mm 1g. Fant ingen treff på biltema på hverken bly eller lodd. Min ble fort litt slapp Krokene virker som er laget av loddetinn - bøyer seg fort og tåler ikke altfor mye belastning, med.


Får tak i skjøteklemmer med loddetinn. Funker OK for meg – jeg fortinner endene med loddetinn og har på et par cm. Du kan lodde hullene med loddetinn. Kanskje jeg kunne ha dryppet litt loddetinn eller sveisa pluggen fast nedi der, den skal . Med en god loddebolt så.


Materialer: Antenneplugg, meter line, loddetinn og ohms koaksialkabel. USB-kabel med hunn-inngang (såkalt USB-forlenger) (pr lader) Kan kjøpes på f. Lamineringslommer for A4-ark (pr lader). P hehe og litt loddetinn =perfekt :P hehe .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg